Pages

Siapakah Mark Zuckerberg ?? FACEBOOK ??






Mark Zuckerberg & Facebook




Mark Zurkerberg dan Facebook ? sape tak kenal die kan,klau korang tak
kenal pon bia la aku bagitaw lagi skali ye,Mark Zuckerberg ni adalah
pengasas Facebook yang korang duk online hari hari tu.Entry ni aku dedicate kan khas untuk Mark Zuckerberg atas kejayaan die mencipta Facebook dan mengubah care communication seluruh dunia ni.Bagi aku dia ni memang seorang genius kot coz dapat bende alah yang bernama Facebook ni.


First offical launching Facebook ni dilakukan oleh Mark Zuckerberg
didalam bilik dorm nye sendiri di University Harvard on 4 February 2004.Cool je an ? Bese nye orang buat official launching ni dekat hotel,official venue bagai la tapi Mark Zuckerberg ni cool je launching dalam bilik die. LOL ! aku respect betol dengan usaha dia buat Facebook ni.Mase dia mula mula buat Facebook ni just untukmenghubungkan rakan rakan University Harvard then terus berkembang dari satu negara ke satu negara and now Facebook dah ade 500 Million members kot !


Aku baru lepas tengok Movie The Social Network sebenarnye,the story about Mark Zurckerberg set up Facebook ni.then after tengok muvie tu la aku very impress dengan Mark Zuckerberg ni.Selame ni aku tak taw pon macam mane Facebook ni wujud dan sape yang menyetup nya.Dalam citer tu Mark Zuckerberg ni nampak nerdy la jugak,bese la kan budak genius majoriti ramai yang macam tu. haha ! Sory Mark Zuckerberg ~




The Social Network

Entry ni bukan la untuk mengagungkan Mark Zuckurberg tapi sebab aku
respect dia dan tak lebih dari ape yang penah terlintas di imiginasi korang.
So all the best to you Mark Zurkerberg ! Cayalah ko ! sebab ko la aku duk
ngadap laptop 24/7 hours ! LOL !

kalau ada apa-apa masalah sila tinggalkan komen dibawah

No comments:

Post a Comment